Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Dinetta Ridderhof - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Dinetta Ridderhof - WaarBenJij.nu

Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Dinetta

13 November 2017 | Australië, Brisbane

Jeetje, al weer een maand geleden dat ik mijn laatste reisverslag heb geschreven.. Wat gaat de tijd toch snel! Op dit moment zit ik in Brisbane waar ik het ontzettend naar mijn zin heb. Het laatste wat ik aan jullie heb laten weten is dat ik zou gaan skydiven. Dat ging die dag helaas niet door vanwege het slechte weer. We baalden ontzettend want we moesten diezelfde avond naar Agnes Water toe. Na een busrit van 9 uur kregen we te horen dat het water in Agnes Water te hoog stond en dat we niet met de bus door konden rijden. We hebben ongeveer 4 uur stil gestaan, 40 min van Agnes Water vandaan wachtend tot het water zou gaan zakken. Helaas ging het alleen maar harder regenen en kregen we te horen dat we door konden rijden naar Hervey Bay of weer terug konden gaan naar Airlie .. dat betekende dus nogmaals 9 uur in de bus zitten .. na een busrit van 22 uur kwamen we weer aan in Airlie. Uiteindelijk helemaal niet erg want ik heb daar twee super leuke weken gehad. Heel veel leuke mensen ontmoet. Ennn toch nog kunnen skydiven!! Wat een ervaring was dat! Het is in woorden niet uit te drukken wat je voelt als je het vliegtuig uitspringt. Die vrije val was het beste van allemaal. Wat een mooi uitzicht!! Ik sta te springen om het in Nieuw-Zeeland weer te doen. De laatste dag in Airlie voelde heel dubbel. Ik had ontzettend veel zin in een nieuw avontuur maar ik moest van de mensen die ik had ontmoet afscheid nemen. Gelukkig hebben we nog steeds contact en zien we elkaar snel weer. Vanuit Airlie zijn we doorgereden naar Hervey Bay. Een klein plaatsje waar niet heel veel te doen is. Hier zijn we een aantal dagen gebleven omdat we vanuit daar door gingen naar Fraser Island. In één woord FANTASTISCH!! Wat is Fraser mooi. Best thing soo far. We zijn met een 4 wheel drive het eiland rond gereden. Er was bijna geen bereik wat ik aan de ene kant heerlijk vond. Zo kon je echt genieten van alles om je heen. We sliepen in tenten, Hadden geen matras of kussens en we moesten 's avonds de tenten controleren op spinnen of slangen. En jawel hoor... natuurlijk zat er tegenover onze tent een slang. 'S ochtends vroeg eruit om kwart voor 5 om de zonsopgang te zien en 's avonds naar het strand om de sterrenhemel te zien. Hier werd ik toch wel even stil van. Zo een mooie sterrenhemel heb ik nog nooit gezien! Geen verlichting van lantarenpalen, alleen het licht van de maan. Ik kon hier wel uren naar blijven kijken. Het rijden op Fraser was ook een ervaring, super gaaf! Over de eindeloze lange stranden rijden en door het regenwoud. Ge-wel-dig! We zijn tijdens onze trip nog twee dingo's tegen gekomen. Heel vreemd om 's avonds het strand op te gaan met een 'dingostok' wat gewoon een plastic pijp is wat je moet beschermen tegen de dingo's. Ik kan nog wel uren door blijven praten over Fraser, zo mooi .. Ik heb Fraser nog vanuit de lucht mogen bekijken wat ontzettend gaaf was. Ik heb schildpadden in het wild gezien bij Indian Head. Het water was zo helder dat je ze vanaf de lookout point kon zien zwemmen. Na deze geweldige dagen zijn we doorgereden naar Noosa. Een ontzettend mooi plaatsje. Helaas maar 1 dag gebleven omdat er iets verkeerds was gegaan met de boeking maar hier ga ik zeker nog een keer naar terug!

Op dit moment zit ik bijna twee weken in Brisbane en wat heb ik het hier naar mijn zin! Ik heb twee banen. 'S ochtends werk ik van half 10 tot half twee achter de receptie bij het hostel waar ik verblijf. Super leuke collega's, mijn engels gaat er ontzettend op vooruit en ik heb gratis accommodatie. Daarnaast werk ik ook nog bij de bavarian bier cafe in de avond. Zo kan ik lekker wat bijverdienen want het geld gaat hier erg hard.
Heerlijk om even ergens vast te blijven een soort van 'familie' op te bouwen en niet om de week je backpack weer in te moeten pakken. Ik heb hier lekker mijn eigen plekje. Deel mijn kamer met nog 3 jongens en 1 meisje.

Met de feestdagen heb ik een hostel geboekt naar Sydney om hier met een groep 'dutchies' kerst en oud en nieuw te vieren. Hier kijk ik ontzettend naar uit, oud en nieuw moet geweldig zijn in Sydney. Vanuit daar heb ik nog geen plannen. Misschien dat ik terug wil naar Brisbane om hier weer te werken en bij te verdienen of door naar Melbourne.

Ik hoop jullie zo weer een beetje bijgepraat te hebben. Ik voel me thuis hier in Brisbane, een heerlijke stad. Voorlopig echt nog niet naar huis haha (sorry pap en mam..)

Lieve groetjes!

BUNK hostel Brisbane
00:01 uur ☼ 18℃

  • 13 November 2017 - 17:36

    Marian :

    Geweldig dat je t zo maar je zin hebt!!! Geniet ze hoor!
    Wij genieten lekker mee!
    Maarrrrrrrr je weet t ee......
    Wlmtjdndrnrskmm!!!! EEEEE! Haha

  • 13 November 2017 - 18:25

    Mams:

    Hee hee dinett. Je hoeft geen sorry te zeggen .....we genieten intens mee en gunnen je het om je droom waar te maken. Dont worry. If you are happy....we also

  • 13 November 2017 - 18:36

    Corrie:

    Ge-wel-dig Dinetta! Wat een avontuur!! Wij genieten lekker mee zo! Geniet! Maar dat doe je wel eeh, dat zien wij! Dikke kus van je tantetje en je oompje

  • 13 November 2017 - 18:37

    Ellen:

    leuk om te lezen, fijn dat je het zo naar je zin hebt, veel plezier nog gr

  • 13 November 2017 - 19:57

    Jolanda Versteeg :

    Hé Dinetta, wat fantastisch om te lezen dat je het zoooooooo geweldig naar je zin hebt, grandioos! Ik heb enorm genoten van jouw filmpje over het skydiven! Wat een ervaring. Kan niet wachten op het volgende reisverslagen. Lieve Dinetta, ENJOY xxx

  • 25 November 2017 - 18:29

    Debbie:

    Ooh wat vet allemaal dinet!! Blijf zo lang je kunt, hier gaat alles toch wel door! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australie

7 maanden backpacken en reizen

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2018

van een hostel naar een appartement in Melbourne

10 Januari 2018

Kerst en oud en nieuw

13 November 2017

Brisbane

14 Oktober 2017

Dutchie in australia

26 September 2017

G'day mates!
Dinetta

Actief sinds 06 Aug. 2017
Verslag gelezen: 1010
Totaal aantal bezoekers 12524

Voorgaande reizen:

19 September 2017 - 31 Mei 2018

Australie

Landen bezocht: