Kerst en oud en nieuw - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dinetta Ridderhof - WaarBenJij.nu Kerst en oud en nieuw - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dinetta Ridderhof - WaarBenJij.nu

Kerst en oud en nieuw

Blijf op de hoogte en volg Dinetta

10 Januari 2018 | Australië, Sydney

Inmiddels al weer bijna 4 maanden onderweg en wat heb ik het naar m'n zin! Er is in tussentijd veel gebeurd sinds dat ik mijn laatste reisverslag heb geschreven dus bereid je voor.. ik probeer het kort te houden.
Het laatste wat ik heb laten weten is dat ik een baantje had in Brisbane. Dit is uitgelopen tot drie baantjes. Werken achter de receptie in het hostel tegen accommodatie, promotie werk voor de nachtclub Birdees waar ik dan 's avonds werkte als bartender. Iedere dag werken maar ik heb de tijd van m'n leven gehad. Ik had ontzettend leuke collega's, heel veel nieuwe vrienden gemaakt. Werken voelde niet als werk. Ik had mijn eigen plekje met nog 2 jongens op de kamer die er ook longterm zaten. Heerlijk om toch even een soort van 'eigen' bedje te hebben.
Ik had besloten om de kerstdagen te cancelen in Sydney en in Brisbane te blijven omdat ik zo een leuke groep had opgebouwd. Eerste kerstdag heb ik gewerkt achter de receptie tot 5 uur in de avond. Ik heb daarna heerlijk gegeten bij een vriendin in haar appartement die kerst dinner had gemaakt zoals ze dat gewend zijn in Canada. Heerlijk!! Helaas moest ik om 11 uur weer beginnen om achter de bar te gaan werken. Toch wel heel vreemd om kerst te vieren met 38 graden..

Unfortunately times flies when your having fun.. en was het moment daar dat ik m'n spullen moest pakken.. met tegenzin maar ook wel weer enthousiast voor een nieuw avontuur! De laatste nacht heb ik bij een vriendin in jaar appartement geslapen, nouja.. geslapen. Eerst heeft ze me geholpen om mijn backpack te pakken.. die natuurlijk veeel te vol zat met allemaal kleren die ik nieuw had gekocht in Brisbane.. na veel proppen en dingen uiteindelijk toch maar weggooien is het gelukt. Daarna heel de nacht samen met de manager en nog een aantal vrienden opgebleven totdat ik besefte dat ik nog maar 1,5 uur kon slapen voordat ik richting het vliegveld moest.. na 1,5 uur slapen, brak en vermoeid de trein gepakt naar het vliegveld. En ja hoor waar ik inderdaad al bang voor was, mijn backpack was te zwaar.. (vrouwenprobleem denk ik..)

Aangekomen in Sydney kwam ik aan in het hostel wat weer even heel erg wennen was. Ik sliep op een kamer met 12 personen. Het was ontzettend warm, en kakkerlakken overal.

En toen was het 31 december!! Nieuwjaar vieren in Sydney, hoe gaaf is dat! Erg bijzonder om hier mijn jaar af te sluiten en het nieuwe jaar in te gaan. Heel vreemd dat ik ook 10 uur eerder nieuwjaar vierde dan iedereen in NL. We waren met een hele groep dutchies wat ontzettend leuk was, toch even een gevoel van 'thuis'.

Op nieuwjaarsdag zijn we naar Bondi Beach gegaan voor natuurlijk lekker op z'n Nederlands; de nieuwjaarsduik! Iedereen met een oranje unox muts op. Juichen, aftellen en rennen naar de zee. Echt een kippenvel momentje, wat ontzettend gaaf was dat!! Mensen die er als publiek bij stonden te kijken wisten niet wat er aan de hand was.
Na de nieuwjaarsduik hadden we een afterparty met heerlijke Nederlandse meezingers!
Een nieuwjaar om niet meer te vergeten!

Ik ben in Sydney nog 10 dagen gebleven, weer ontzettend leuke mensen ontmoet en helaas weer afscheid van moeten nemen want terwijl ik dit aan het typen ben, zit ik onderweg in de bus maar Melbourne. Een busrit van 12,5 uur.
In Nederland vinden mensen het al ver om naar Amsterdam te moeten rijden waar je binnen 2 uur staat. Hier is 2 uur rijden heel weinig. Inmiddels ben ik er gelukkig al aan gewend.

Ik ga mijn blog afsluiten en daarna lekker slapen want ik heb nog een lange rit voor de boeg. Ik hoop jullie weer wat bijgepraat te hebben!

Lieve groetjes vanuit Ozz
☼ 17℃ 9:35 pm

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie

7 maanden backpacken en reizen

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2018

van een hostel naar een appartement in Melbourne

10 Januari 2018

Kerst en oud en nieuw

13 November 2017

Brisbane

14 Oktober 2017

Dutchie in australia

26 September 2017

G'day mates!
Dinetta

Actief sinds 06 Aug. 2017
Verslag gelezen: 853
Totaal aantal bezoekers 12523

Voorgaande reizen:

19 September 2017 - 31 Mei 2018

Australie

Landen bezocht: