Dutchie in australia - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Dinetta Ridderhof - WaarBenJij.nu Dutchie in australia - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Dinetta Ridderhof - WaarBenJij.nu

Dutchie in australia

Blijf op de hoogte en volg Dinetta

14 Oktober 2017 | Australië, Airlie Beach



Inmiddels al weer twee weken geleden dat ik op het vliegveld in Cairns zat. Een korte vlucht van 3 uurtjes, heerlijk bijgeslapen van de drukke week die we hadden in Sydney. Samen met nog 4 medereizigers hadden we een hostel geboekt voor 7 dagen met gratis ontbijt, gratis WiFi en elke woensdag en zondag een gratis bbq. Dit leek ons te mooi om waar te zijn en dat voor maar 26$ per nacht. Het was een super hostel. Leuke mensen, veel Duitsers toen we aankwamen maar er kwamen steeds meer dutchies bij. Cairns was heel leuk, een gezellig centrum. Het enige wat jammer was is dat je niet aan het strand kon liggen maar aan een lagoon omdat er in de zee namelijk veel krokodillen zitten. Cairns was vooral lekker bijkomen, 'vakantie' houden en 's avonds lekker op stap naar Gilligans (een groot partyhostel) en Woolshed. 2 oktober zijn we met een boot naar het great barrier reef gevaren om daar voor de eerste keer te gaan duiken. Ik vond het ontzettend spannend, maar het is me gelukt! Wat een super ervaring. In het begin kreeg ik een aantal paniek aanvallen zodra we iets dieper onder water gingen. Mijn begeleider heeft me er super goed doorheen geholpen en uiteindelijk heb ik toch de knop omgezet en ben ik gegaan. Het reef viel wel tegen, je kon echt zien dat het beschadigd was door de cycloon. Ik had het veel kleurrijker verwacht. Ook ging ik voor de sharks en turtles maar helaas ook niet gezien. Desondanks ben ik wel super blij dat ik het heb gedaan, wie weet nog een tweede keer, maar dan in Azië. 4 oktober zijn we naar cape tribulation geweest, een super mooi regenwoud en een ontzettend mooi strand. Daarna door naar een park om eindelijk Kangaroos en wallaby's te zien. Dit was toch echt wel een hoogtepunt. Eindelijk dé selfie met een wallaby! Ze waren zo tam dat mijn gezicht gewoon werd onder gelikt. Mijn dag kon niet meer stuk :). Als laatste hebben we nog krokodillen in het wild gespot, dit was heel bijzonder om te zien in real life. Na Cairns zijn we met de Greyhound hop on hop off bus richting townsville gereden met de nachtbus. Vanuit daar de Ferry gepakt naar magnatic Island. Hier zijn we 2 nachten en 3 dagen gebleven. Magnatic island was super mooi, een klein eiland wat je in 1 dag kan rondrijden. Eerste dag hebben we een 'barbie' car gehuurd. Een klein roze/wit autootje waar je iedereen in ziet rondrijden. Super grappig, wel even wennen om aan de andere kant te rijden maar dat ging na een paar keer vanzelf. Je moet wel uitkijken waar je rijd. 'S avonds toen ik terug ree naar het hostel sprong er op nog op geen 5 meter voor mee een Kangaroo de weg op. Super gaaf! De tweede dag hebben we een 4 wheel car gehuurd en zijn we of road gegaan. Mooie stranden gezien en wallaby's in het wild. Hoogtepunt van deze drie dagen was toch echt wel het knuffelen met een koala. Zo lief! Na deze drie dagen zijn we weer met de greyhound bus naar Airlie beach gereden waar we momenteel nu bijna een week zitten. 3 dagen geleden zijn we met een zeilboot (spank me) 2 nachten en 3 dagen de zee op geweest richting de whitsundays. De verhalen liegen er niet om, wat ontzettend mooi! We waren op de boot elke dag al vroeg wakker zodat we als eerste op de spots waren. Om 5 uur werden we al weer gewekt door de motoren en kwamen al vroeg aan op whitehaven beach. Er was nog niemand op het strand. Erg bijzonder! Het zand op whitehaven beach is zo fijn dat je voeten erg zacht aanvoelen nadat je er op hebt gelopen én je kan je tanden er mee poetsen. Tanden er mee poetsen!? Als tandartsassistente moet ik dat natuurlijk wel even doen. Zo gezegd zo gedaan, samen met Marjolijn een filmpje gemaakt als bewijs. (Achteraf horen we dat het eigenlijk niet zo goed is.. oeps ). We hebben deze drie dagen veel gesnorkeld. Heel veel mooie vissen gezien, maar helaas weer geen sharks en turtels. Volgende keer beter. We zitten nog drie dagen in Airlie Beach en trekken dan weer verder naar 1770, een surfplaatsje waar je goedkoop kan surfen. Maaaaar ... eerst maandag SKYDIVEN ABOVE THE WHITSUNDAYS WAAHH!! Super veel zin in. Tot de volgende blog!!

Dutchie in australia

  • 14 Oktober 2017 - 12:22

    Hedi:


    Super vet Dinet!!! Geweldig om je verhalen te lezen!
    Geniet met volle teugen meid!
    Liefs Hedi xxx

  • 14 Oktober 2017 - 23:46

    Mineke :

    Super meis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Australie

7 maanden backpacken en reizen

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2018

van een hostel naar een appartement in Melbourne

10 Januari 2018

Kerst en oud en nieuw

13 November 2017

Brisbane

14 Oktober 2017

Dutchie in australia

26 September 2017

G'day mates!
Dinetta

Actief sinds 06 Aug. 2017
Verslag gelezen: 1242
Totaal aantal bezoekers 12526

Voorgaande reizen:

19 September 2017 - 31 Mei 2018

Australie

Landen bezocht: